26 november 2010

Sexolog!

Min framtid 
Kom på att jag har ju skrivit för ett tag sen att jag skulle göra ett inlägg om vad jag ska plugga till :)
Just nu läser jag till lite ämnen på komvux (vuxenutb) och när jag är färdig där så ska jag söka
in till högskolan :) Jag ska nämligen studera till Sexolog! Lite udda men endå ganska så vanligt
Vad är en sexolog?
En sexolog jobbar på samma sätt som en psykolog fast håller sig till ämnet inom sex och 
relationer! Man kan tillexempel kontakta en sexolog om man har problem i förhållandet, man kan gå i 
parterapi med mer. Man kan även jobba med att föreläsa runt om i skolor (sexualundervisning)
Jag själv tycker att sexualundervisningen suger i skolan. Tycker att den borde förbättras. 
Man kan även jobba som kurator på tillexempel ungdomsmott,. Finns många arbetsområden inom detta
yrke. Ni som läser tidningar vet att det ofta finns nån som svarar på sex och relationsfråger, och det
är oftast en utb sexolog :) Så det ska jag utbilda mig till!
Tycker att det är viktigt att man fullföljer sina mål i livet speciellt när det kommer till utb
för idagens samhälle så måste man ha en bra utbildning för att få ett bra jobb!
Inget är omöjligt!
Har du drömmar så ska du fullfölja dom :)

6 kommentarer:

  1. häftigt med sexolog, aldrig hört om de förr :)

    SvaraRadera
  2. Kul med lite mål i livet. Lycka till!

    :)

    SvaraRadera
  3. De söker oftast socionom på ungdomsmattagningen;) Låter tufft men va vill du arbeta med inom detta? Vilket lockar mest? Vad behöver man för betyg osv :) Pussar

    v

    SvaraRadera
  4. socionom alltså för kuratoryrket men de söker även sexiloger kan ja tänka mig :))

    v

    SvaraRadera
  5. Jag trodde inte det fanns en utbildning till det, utan att det var vissa som självutnämnde sig till det faktiskt! ;) Typ Katerina Janouch och Malena Ivars (uuuuh, rysningar!)... :)

    SvaraRadera
  6. Sv: Tack så mycket!
    Och jag tycker verkligen att sexolog låter som ett bra yrke. Go for it!
    <3

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer :) <3